Nezbytnou součástí každé firmy je propagace. Slouží jak k přilákání nových, tak udržení stávajících zákazníků. Může mít nejrůznější podoby, i když tou, kterou zná většina lidí nejlépe, jsou reklamy, především pak ty televizní.
Ovšem manažeři dobře vědí, že se nemohou spoléhat jen na ně. Aby získali skutečně hodně zákazníků, využívají velké množství psychologických triků. Obvykle spočívají v tom, že dané firmě či výrobku dodávají pocit exkluzivity. Pokud si daný výrobek koupíte, máte něco, co zažije skutečně jen málo lidí.
Že se ve většině případů jedná o pouhou rétoriku, není třeba říkat. Obvykle daný výrobek není o moc lepší než ten od konkurence, tedy pokud porovnáváme ty v podobné cenové hladině. A tím, že jste si jej koupili, jste si koupili pouze onen výrobek, nic jiného.
Dalším trikem, tentokrát zaměřeným na udržení stávajících zákazníků, je takzvaná péče o klienta. Cílem je v zákazníkovi vyvolat dojem, že si jej firma váží a že jej bere skutečně jako jednotlivce, individualitu, a nikoliv jako dalšího z mnoha platících zákazníků.
Tento způsob je používán především subjekty, jako jsou pojišťovny, banky, či telefonní operátoři, avšak nejsou cizí ani obchodním řetězcům. Koneckonců na tom jsou stavěny například věrnostní kartičky a podobné věci.
Sem patří také rozdávání nejrůznějších předmětů na promočních akcích. Může to být například výročí vstupu dané společnosti na trh, či otevření nové pobočky. Cílem opět je, aby si zákazník myslel, že získává nějaký speciální předmět, který má jen pár vyvolených a cítil se zvláštně. Nejčastěji jsou pak rozdávány reklamní propisky Promo Direct či klíčenky.
Že i zde jde svého druhu o podvod, je jasné. Tyto předměty totiž bývají v rámci šetření nákladů obvykle poměrně nekvalitní a nejsou odlišné od těch, které si můžete koupit v obchodě za pár korun. Jediný rozdíl je v tom, že je na něm natištěno logo firmy.
Zda je pak budete využívat, či nikoliv, je jen na vás. Jen mějte na paměti, že tím onu firmu propagujete.